18 stycznia 2025 r. w ramach inicjatywy FROM PRE-SERVICE INTO IN-SERVICE: PROFESSIONAL DEVELOPMENT FOR PROFESSIONALS-TO-BE odbyło się piąte webinarium metodyczne dla studentów – przyszłych nauczycieli j. angielskiego oraz praktykujących nauczycieli j. angielskiego. Szkolenie prowadziła dr Urszula Majdańska-Wachowicz (Instytut Neofilologii - Zakład Anglistyki). Tematyka obejmowała naukę słownictwa specjalistycznego oraz analizę i tworzenie wybranych gatunków dziennikarskich na materiale amerykańskiego czasopisma „Rolling Stone”. Spotkanie miało formę lekcji otwartej online z aktywnym udziałem uczniów ILO im. Bolesława Krzywoustego w Głogowie. Dzięki temu uczestnicy mogli obserwować poszczególne ogniwa lekcji i jej dynamikę (zwłaszcza w formie zdalnej), budowanie relacji w grupie, adaptację wybranych metod aktywizujących, elementy edukacji pozytywnej i neurodydaktyki.
Licealiści w składzie: Justyna Bajon, Julia Bracichowicz, Liliana Hubisz, Anna Rabenda, Aleksandra Tkacz, Matylda Dohner, Igor Okrzymowski, Mikołaj Tereszkiewicz i Hubert Borsukiewicz pracowali z wielkim zaangażowaniem.
FROM PRE-SERVICE INTO IN-SERVICE: PROFESSIONAL DEVELOPMENT FOR PROFESSIONALS-TO-BE to inicjatywa zapoczątkowana przez dr Urszulę Majdańską-Wachowicz (Instytut Neofilologii UZ), mgr Magdalenę Kaźmierkiewicz (Grupa Uczelni Vistula) i Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Angielskiego IATEFL POLAND.