SEMINARIA LICENCJACKIE ORAZ MAGISTERSKIE

W celu ułatwienia dokonania właściwego wyboru promotora poniżej zostają przedstawione szczegółowe informacje dotyczące tematyki seminariów licencjackich/magisterskich:

FILOLOGIA ANGIELSKA:

Dr Paulina Korzeniewska

  • Seminarium licencjackie - STUDIA STACJONARNE / Proseminarium - STUDIA NIESTACJONARNE 
  • Seminarium będzie poświęcone współczesnej literaturze amerykańskiej XX i XXI wieku – zarówno poezji, jak i prozie – ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk i tematów istotnych dla tej literatury, takich jak tożsamość, pamięć, trauma, społeczny i kulturowy kontekst twórczości. Interesować nas będą także ujęcia komparatystyczne, porównujące literaturę amerykańską z innymi tradycjami literackimi. Ważnym obszarem seminarium w kontekście wyboru tematu pracy będą również badania nad filmem – teoria i analiza filmoznawcza, ze szczególnym naciskiem na kino amerykańskie, jego historię, stylistykę, konwencje gatunkowe oraz relacje między filmem a literaturą.

Dr Małgorzata Karczewska

  • Seminarium licencjackie - STUDIA STACJONARNE / Seminarium magisterskie - STUDIA NIESTACJONARNE
  • Seminarium będzie poświęcone zagadnieniom językoznawczym, ze szczególnym uwzględnieniem badań nad leksyką (zapożyczenia, false friends) i frazeologią języka angielskiego. Analiza może obejmować wyłącznie język angielski lub może przyjąć postać badań porównawczych z materiałem w języku polskim bądź innych językach europejskich. Seminarium magisterskie może również obejmować tematykę nauczania języka angielskiego (np. uczenie różnych grup wiekowych, wyzwania współczesnego świata w kontekście dydaktyki).

Dr Urszula Majdańska-Wachowicz

  • Seminarium licencjackie - STUDIA STACJONARNE
  • Seminarium licencjackie będzie dotyczyć tematyki językoznawczej, m.in. polsko-angielskich kontaktów językowych, genologii (badań nad gatunkami wypowiedzi) i genologii kontrastywnej (polsko-angielskiej). Drugim, istotnym zakresem tematycznym seminarium będzie nauczanie języka angielskiego. W obu przypadkach, praca licencjacka ma przedstawiać autorskie badania studentów poprzedzone stosownym zapleczem teoretycznym.

Dr Jolanta Fainstein

  • Proseminarium - STUDIA STACJONARNE
  • Seminarium będzie poświęcone zagadnieniom językoznawczym, ze szczególnym uwzględnieniem badań leksyki w ujęciu semantycznym (pola semantyczne, konotacje semantyczne), słowotwórstwo, leksykografia, a także funkcje języka i onomastyka. Analiza może obejmować wyłącznie język angielski lub może przyjąć postać badań porównawczych z materiałem w języku polskim lub rosyjskim. Ważnym obszarem seminarium w kontekście wyboru tematu pracy są badania porównawcze nad adaptacjami i ekranizacjami utworów literackich (plany filmowe, oświetlenie, udźwiękowienie w relacji do gramatyki języka utworu literackiego).

Dr Mirosława Kubasiewicz

  • Proseminarium - STUDIA STACJONARNE / Seminarium licencjackie z literatury angielskiej – STUDIA NIESTACJONARNE
  • Celem seminarium jest przygotowanie przez studentów prac licencjackich z zakresu literatury angielskiej (ale także nowozelandzkiej czy kanadyjskiej). Obszary tematyczne, jakie proponuję, to:  świat dystopijny we współczesnej literaturze angielskiej, doświadczenie inności, czy przekraczanie granic; indywidualne propozycje przedstawione przez studentów również zostaną wzięte pod uwagę. Pierwszy semestr będzie poświęcony sformułowaniu, na podstawie lektur i dyskusji, tezy, metodologii i planu pracy, a następnie napisaniu jej pierwszego rozdziału. W semestrze drugim, praca będzie polegała głównie na indywidualnych spotkaniach z promotorką, poświęconym kolejnym rozdziałom pracy.

Dr Iwona Filipczak

  • Seminarium magisterskie - STUDIA STACJONARNE 
  • Seminarium poświęcone literaturze anglojęzycznej (głównie amerykańskiej) XX i XXI wieku. Obszary tematyczne, które proponuję to kwestie globalizacji, migracji, amerykańskich tożsamości; ciało w literaturze - reprezentacje zranienia, choroby, niepełnosprawności. Głównym celem seminarium jest pogłębienie wiedzy na wybrany przez studenta temat, zaakceptowany przez promotora, poprzez napisanie pracy dyplomowej
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18