Właśnie ukazała się nakładem prestiżowego wydawnictwa Routledge najnowsza monografia prof. Mirosława Pawlaka (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) oraz dr. hab. Mariusza Kruka, prof. UZ, zatrudnionego w Instytucie Neofilologii w Zakładzie Anglistyki Uniwersytetu Zielonogórskiego. Książka Investigating the Effects of Grammar Learning Strategies Instruction in CALL prezentuje wyniki badania, które miało na celu określenie skuteczności interwencji dydaktycznej polegającej na treningu strategii uczenia się gramatyki przy wykorzystaniu nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, w odniesieniu do samodzielnej nauki tego podsystemu języka oraz poziomu jego opanowania. Na podstawie uzyskanych rezultatów autorzy proponują szereg konkretnych rozwiązań dydaktycznych i wskazują kierunki przyszłych projektów badawczych w tym obszarze.
To kolejna publikacja autorów w tym wydawnictwie. Wcześniej ukazały się Understanding Emotions in English Language Learning in Virtual Worlds (2022) oraz Individual Differences in Computer Assisted Language Learning Research (2022).